„To jest dowód na to, że nie tylko realizujemy wielkie inwestycje, wielkie przedsięwzięcia, ale także usuwamy te przeszkody, które pozwalają nam w sposób racjonalny, w sposób normalny i bezpieczny przemieszczać się, a szczególnie tutaj na południu Polski. Odrabiamy wielkie zaległości, bo przecież to w takich kategoriach należy traktować to, co się tutaj dzieje” – mówił minister.

Adamczyk podziękował pracownikom Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, urzędnikom i samorządowcom za przeprowadzenie niezbędnych procedur.

W kwietniu 2016 roku została podpisana umowa przez GDDKiA oddział w Krakowie z przedsiębiorstwem inżynieryjnym IMB-Podbeskidzie ze Skoczowa na zaprojektowanie i wybudowanie nowego mostu w Białym Dunajcu oraz na załatwienie wszystkich stosownych pozwoleń.

Nowy obiekt o długości 58 metrów i szerokości 18 metrów będzie miał konstrukcję łukową bez podpór w nurcie rzeki oraz dwustronne chodniki. Przebudowane zostaną także dojazdy po obu stronach obiektu oraz kolidujące z inwestycją sieci istniejącej infrastruktury. Koszt inwestycji wyniesie około 12 mln zł.

Stary most w Białym Dunajcu wybudowany w latach 30. XX w. nie nadawał się do remontu ze względu na jego zły stan techniczny. Od 2013 r. na moście obowiązuje ruch wahadłowy. W tym miejscu, zwłaszcza w sezonie turystycznym, tworzą się wielokomorowe korki.


Zobacz też: Andrzej Adamczyk: "Do 2022 roku chciałbym jechać do Nowego Targu drogą ekspresową"


 

 

PAP/Dominika Panek/jgk