Jak podkreślił marszałek województwa małopolskiego Jacek Krupa, droga ta ma duże znaczenie w układzie komunikacyjnym regionu. Poprawi powiązania z siecią dróg krajowych, wojewódzkich i lokalnych, a to bez wątpienia wpłynie na jeszcze szybszy rozwój Małopolski.

„Obwodnica Miechowa jest już czwartą, po Skale, Oświęcimiu i Gdowie, którą w tym roku otwieramy” - zaznaczył.

Nowa droga w ciągu trasy wojewódzkiej nr 783 to dwupasmowa jezdnia o szerokości 7 m i długości ponad 8 km. Swój początek ma na wysokości skrzyżowania ulicy Sienkiewicza z drogą w kierunku Podmiejskiej Woli i Charsznicy. Następnie przecina drogę krajową nr 7 i biegnie do Bukowskiej Woli; ostatni jej fragment znajduje się w pobliżu węzła przyszłej drogi ekspresowej S7.

Na trasie miechowskiej obwodnicy wybudowano cztery ronda: dwa na połączeniach z drogą wojewódzką nr 783, a także na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 7 oraz skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 1182K. W ramach inwestycji wybudowano też most na rzece Cichej oraz wiadukt nad torami kolejowymi.

Jak podkreślili przedstawiciele władz województwa, droga wojewódzka nr 783 ma znaczenie ponadregionalne, ponieważ łączy dwa województwa: małopolskie i świętokrzyskie.

Całkowity koszt projektu wyniósł 66 mln zł, z czego ponad 50 mln zł stanowią środki z RPO, a prawie 12,5 mln zł pochodzi z budżetu województwa.

 

 

 

(PAP/ko)