- Dokument pomoże w uporządkowaniu chaosu reklamowego - mówi architekt miasta Dominika Ropek – Mam nadzieję, że dzięki tej uchwale odsłoni się prawdziwa Bochnia. Bez szpecących reklam, bez krzykliwych, jaskrawych kolorów, że charakter tego miejsca zostanie przywrócony.

Nowe przepisy dotyczą nie tylko ścisłego centrum, ale całego terenu miasta. Nie wszędzie są one takie same. Wyodrębniono bowiem sześć stref. Najbardziej restrykcyjne regulacje przewidziano w śródmieściu, reprezentacyjnej części Bochni.

Dokument bardzo szczegółowo określa rodzaje, rozmiary oraz dozwolone miejsca mocowania szyldów oraz reklam.

Uchwała powinna wejść w życie na przełomie marca i kwietnia. Od tego czasu będzie 12 miesięcy na dostosowanie obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń do zapisów uchwały krajobrazowej.

 

Mirosław Cisak/wm