|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Województwo małopolskie chce kupić więcej pociągów niż pierwotnie planowało

Nie cztery a sześć nowych pociągów do obsługi połączeń aglomeracyjnych chce kupić województwo małopolskie w ramach trwającego właśnie przetargu. Region otrzymał na ten cel około 32,6 mln zł z funduszy unijnych. Jak poinformował PAP w czwartek marszałek Małopolski Jacek Krupa, przetarg na cztery pociągi został ogłoszony z możliwością dokupienia kolejnych dwóch składów; z tej opcji władze regionu chcą właśnie skorzystać.

Fot. Marek Lasyk

„Wszystko na to wskazuje, że będziemy mogli zamówić dwa następne pociągi, po przesunięciu środków w naszym Regionalnym Programie Operacyjnym” - ocenił Krupa.

Małopolska chce kupić tzw. elektryczne zespoły trakcyjne (EZT), każdy składający się z czterech członów z ok. 200 miejscami siedzącymi. Szacunkowa cena za całe zamówienie wynosi ponad 88,7 mln zł. Większość z tej kwoty - 56 mln zł ma pochodzić z budżetu samorządu. Około 32,6 mln zł region pozyskał z funduszy unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Projekt powinien zostać zrealizowany do września 2019 r.

Nowe składy będą wozić pasażerów na liniach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (SKA). Obecnie w ramach SKA działają trzy takie linie: SKA1 Wieliczka Rynek Kopalnia - Kraków Główny - Kraków Lotnisko, SKA2 Miechów/Sędziszów - Kraków Główny - Skawina oraz SKA3 Kraków Główny - Tarnów i Tarnów - Nowy Sącz - Piwniczna/Krynica. Obsługują je wspólnie spółka samorządowa Koleje Małopolskie i Przewozy Regionalne. W planach są kolejne linie aglomeracyjne.

Według władz regionu kolejowa flota województwa małopolskiego liczy 40 nowoczesnych pociągów spełniających rygorystyczne europejskie standardy, Małopolska docelowo chce ich mieć ok. 60, aby nowoczesnym taborem obsłużyć wszystkie linie regionalne.

Na początku zeszłego roku województwo małopolskie zrealizowało kontrakt zawarty z nowosądecką firmą Newag SA na zakup 13 pociągów elektrycznych Impuls. Wartość całego zamówienia wyniosła 304 mln zł brutto, z czego część stanowiło dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Producent zrealizował kontrakt w rekordowym czasie niecałego roku i dostarczył 13 pojazdów Impuls (składy 4-członowe oraz 5-członowe), a także zapewnia obsługę gwarancyjną, serwis i utrzymanie. Prędkość eksploatacyjna pociągów wynosi 160 km/h.

 

 

 

(PAP/ko)

75%
25%
WASZE KOMENTARZE

Liczba komentarzy: 1

aglo

Czwartek, 17 maja 2018, 16:52

dobrze słusznie tabor to podstawa

Odpowiedz