|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Pytania o Kraków: Czy miastu potrzebna jest komunikacyjna rewolucja?

W drugim programie z cyklu „Pytania o Kraków” rozmawialiśmy o transporcie zbiorowym i indywidualnym.

Posłuchaj audycji

Podziemny tramwaj czy może metro – jakich rozwiązań potrzebuje miasto? Jaką rolę w transporcie miejskim powinna odgrywać Szybka Kolej Aglomeracyjna, a jaką busy? Jak idzie budowa parkingów Park&Ride i czy polityka parkingowa zmierza w dobrym kierunku? A może jednak… centrum bez samochodów? Na te i inne pytania odpowiadali nasi goście – eksperci od transportu, aktywiści miejscy, a także przedstawiciele władz miasta:

Tadeusz Trzmiel, wiceprezydent Krakowa

Prof. Andrzej Szarata z Politechniki Krakowskiej

Łukasz Franek, wicedyrektor ZIKiT

Bartosz Piłat, doradca ds. programu Mobilny Kraków

 

 

Partnerem programu jest Urząd Miasta Krakowa:

53%
47%
WASZE KOMENTARZE

Liczba komentarzy: 59

Poniedziałek, 19 marca 2018, 22:23

@opos

Ohydny i wstrętny facet, aż przykro patrzeć co z siebie zrobił.

Odpowiedz

opos

Poniedziałek, 19 marca 2018, 11:04

Za te głupoty , które wypowiada psełdo dyr. franek, Prezydent Trzmiel powinien zwolnić go natychmiast nie tylko z dyrektorowania, ale także ze spółki miejskiej.

Odpowiedz

jamci

Poniedziałek, 19 marca 2018, 08:59

Pan Gilarski poziomem swoich komentarzy skutecznie zniechęca do wsparcia stowarzyszeń, które tak usiłuje promować. Taka prawda, niestety...

Odpowiedz

Tomasz

Wtorek, 13 marca 2018, 13:38

non stop spotkania, pogawędki, niby sprzeczki...żadnych rezultatów tego spotkania nie widać!!!! zacznijmy od remontu torowisk!!!! zacznijmy od podstaw! komunikacyjna rewolucja hehe tak po starych torach i dziurawych drogach. I ciągle głupie pytania czy może metro a może podziemny tramwaj... państwo które dyskutowało w programie z cyklu „Pytania o Kraków” o transporcie zbiorowym i indywidualnym w Krakowie prawdopodobnie nigdy nie było za granicą np. w Wiedniu i nie wie jak ma wyglądać transport publiczny ( bo ewidentnie to miasto jest wzorem ) i czy nie można kopiować dobrych rozwiązań a nie udawać specjalistów.

Odpowiedz

Sobota, 3 marca 2018, 20:49

Znowu sami faceci??Wstyd!

Odpowiedz

Marek Gilarski

Piątek, 2 marca 2018, 14:20

@Racjonalnie

Szanuję poziom Pani wypowiedzi, znacząco różni się od wielu innych, chociaż widać, że nie dojdziemy do kłębka. Napisałem wcześniej, że nie ma z mojej strony możliwości, abym merytorycznie rozmawiał z anonimami. Niestety, Pani również jest w tej grupie. Jeśli Pani zechce, to z łatwością mnie znajdzie. Bo wie Pani, kim jestem. To, co już na wstępie nie pozwala nam się porozumieć, to odmienne podejście do samej audycji. Dla Pani to była debata, dla nas - nie. Debata ma w założeniu być wymianą poglądów, a tam byli ludzie, którzy sami się do niej zaprosili. Ściśle ze sobą współpracują. Zatem o jakiej debacie tu mówimy? Nie mielibyśmy nic przeciwko, gdyby zapłacili z własnych kieszeni i nazwali to po ludzku - audycją sponsorowaną. A tak, to jest naprawdę amatorska bajeczka, którą naszym zdaniem jeszcze bardziej się pogrążają. Pozdrawiam

Odpowiedz

Marek Gilarski

Piątek, 2 marca 2018, 13:58

@anonimowy troll zikitu

Biedna to jest pani, bo nie wystarcza odwagi, by się ujawnić. Dopóki tak będzie, dopóty nie porozmawiamy konkretniej. Niby dlaczego? Mam wymieniać merytoryczne uwagi z kimś, kto tchórzy? Jaki to w ogóle poziom, anonimowo obrażać? Ale jak pani dobrze w tej piwnicy, to tym lepiej dla nas. Komentarze są najmniej istotnym przejawem naszej działalności, która boli takich ludzi jak pani.

Odpowiedz

Racjonalnie

Piątek, 2 marca 2018, 13:41

@Marek Gilarski

Panie Marku, nie pisalem, ze sama debata byla dobra, ale ze dobrze, iz taka debata miala miejsce. To sa 2 rozne rzeczy. Nie zgodze sie jednak, ze takie wydarzenie jest zalosne. Fakt, ze wypowiadaja sie ludzie o innych pogladach niz Pan nie oznacza, ze taka debata jest zalosna. Co do czepiania sie kosztow, to uwazam, ze jest to raczej populistyczne stwierdzenie - w radio Krakow jest masa audycji na tematy, ktore mnie osobiscie nie interesuja i nie znam wypowiadajacych sie tam osob a jednak wlasnie od tego jest publiczne radio, zeby prowadzic rozne debaty i zapraszac roznych gosci. Zreszta dzieki debacie i komentarzom pod nia Pan rowniez skorzystal z mozliwosci promowania stowarzyszenia, o ktorym wiele osob nigdy wczesniej nie slyszalo. I tez uwazam, ze Z drugiej strony nie udalo mi sie znalezc zadnych merytorycznych uwag i rozwiazan w Pana wypowiedziach ponizej a jedynie slowne przepychanki z innymi komentujacymi. Naprawde chetnie bym przeczytal jakis merytoryczny komentarz dotyczacy polityki transportowej: co jest dobrze, co zle, jak to poprawic. Pozdrawiam

Odpowiedz

anonimowy troll zikitu

Piątek, 2 marca 2018, 12:43

Biedny pan Marek. Od paru dni ma internety i narzeka na anonimy. Ale z czym mamy się z państwem zgadzać, bo póki co nic merytorycznego pan nie powiedział? Jakieś tezy, pomysły, konkrety? Na razie tylko prymitywne ad personam i jad (zarzucał pan komuś że siedzi w piwnicy, pan chyba w terrarium)

Odpowiedz

Nowocześnik

Piątek, 2 marca 2018, 10:46

@sadasdffd

Tak! I geje również, i afroamerykanie. Żadamy parytetu!

Odpowiedz

Marek Gilarski

Piątek, 2 marca 2018, 10:37

@Racjonalnie

Odpowiem w takim tonie, jaki przez Pana czy Panią (ach, ta anonimowość...) został zaproponowany. Niech będzie, że Pani, wychodzi z założenia, iż to była „debata” i doszło do „dyskusji”. Ja biorę to w cudzysłów, jestem jak najdalej od takich „wydarzeń”. Inne osoby tutaj, których prawdopodobnie nie znam (ach, ta anonimowość...), a mam nadzieję poznać, wskazały, na czym rzecz polega, jak powiązani są uczestnicy „debaty”. Dla pełnej jasności - nie wszystkie moje komentarze tutaj zostały opublikowane, a pewnie byłoby smaczniej. Trudno, to nie są jedyne drzwi, przez które można wejść. Takie programy jak Pytania o Kraków oraz cenzura w komentarzach są wymowne, utwierdzają nas w przekonaniu, że obraliśmy słuszną drogę. Zgadzam się z Panią tylko pod względem opcji wpisów, tak naprawdę jakakolwiek wymiana poglądów nastąpiła właśnie tą drogą. Jednak my, bo reprezentuję Komitet Mieszkańców Nic o nas bez nas i Stowarzyszenie Stare Podgórze, nie akceptujemy wydawania naszych pieniędzy na takie żałosne przedsięwzięcia. Przecież pp. Trzmiel, Franek, Szarata i Piłat nie złożyli się na występ, który był reklamówką! Skądinąd, skoro ma Pani wiedzę na temat tego, jakie są to koszty, to proszę się nią podzielić. Również pozdrawiam. A ludzi myślących tak jak my zachęcam, abyście nie poprzestawali na komentarzach.

Odpowiedz

sadasdffd

Piątek, 2 marca 2018, 10:00

Rany boskie, czy tylko faceci mogą dyskutować o komunikacji? Rozsiadło sie czterech faciów i debatują. A kobity musza się dostosować do tego, co "mundrzy wymyślo". Litości! Kobiety tez korzystają z komunikacji miejksiej i tez powinny mieć prawo do brania udziału tej dyskusji.

Odpowiedz

ta dajta spokój...

Piątek, 2 marca 2018, 09:31

Rewolucja komunikacyjna to będzie wtedy kiedy wybudujemy metro a nie takie pitu pitu.... tu dodamy dodatkowy buspas a tu może autobus trochę częściej...bzdura! bez metra to miasto leeeeży i kwiczy!!!!Nie wiem ile dróg wybudujecie i czy z 8mioma czy 10cioma pasami, czy puścicie dodatkowy tramwaj na Górkę Narodową, czy może dodatkowa opłata za wjazd do miasta, czy kolejna strefa płatnego parkowania - nic- powtarzam, NIC to nie da!!!!!! Bez kompleksowego połączenia metra z linią aglomeracyjną możecie robić sobie zyliard takich pseudo debat.

Odpowiedz

Racjonalnie

Piątek, 2 marca 2018, 09:15

@Marek Gilarski

@Marek Gilarski. Panie Marku, mimo wszystko wydaje mi sie, ze takie debaty maja sens. Po pierwsze, dzieki nim czesc mieszkancow ma szanse chociaz uslyszec argumenty i idee jakie przyswiecaja obecnym wladzom (bez wzgledu na to czy sa one sluszne czy nie). Od tego jest wlasnie radio lokalne, zeby mozna bylo uslyszec, co tak naprawde miasto bedzie chcialo robic w najblizszym czasie. Nie przesadzajmy tez z kosztami - naprawde spotkanie w studiu radiowym to nie sa jakies specjalne koszty. A mimo wszystko dzieki wlaczonej opcji komentarzy maja mozliwosc wypowiedziec sie rowniez mieszkancy, ktorzy interesuja sie tymi kwestiami. Pomimo, ze z roznymi opiniami ponizej sie nie zgadzam, to jednak uwazam ze wazne jest, zeby taka dyskusja miala miejsce. Pozdrawiam

Odpowiedz

Racjonalnie

Piątek, 2 marca 2018, 09:00

@Gość

@Gosc Z pierwsza czescia jak najbardziej trzeba sie zgodzic. Jednakze obwodnica nie lezy akurat w kompetencjach miasta. Krakow mial po prostu pecha, ze przez ostatnie 20 lat silnymi postaciami w partiach rzadzacych byli politycy z Gdanska i Wroclawia, stad sila rzeczy tamte miasta mialy priorytet w budowie drog ekspresowych. Miejmy nadzieje, ze faktycznie w najblizszych miesiacach uda sie domknac kwestie przetargu/umow na polnocna i wschodnia obwodnice Krakowa

Odpowiedz

krótko i na temat

Piątek, 2 marca 2018, 08:43

Jak można ten jednostronny bełkot za publiczne pieniądze nazywać debatą. Czy pan Szarata jest nadal podwykonawcą Zikitu, jako wspólnik kolejnego eksperta Marka Bauera? Wstyd.

Odpowiedz

Racjonalnie

Piątek, 2 marca 2018, 08:37

@Opos

@opos z pozoru wydaje sie ze powinnismy budowac coraz wiecej szerokich drog. Ale co ciekawe wspomniane miasta na zachodzie nie inwestuja w szerokie autostrady srodkiem miasta tylko raczej na zewnatrz. Jedyne miasto, ktore w ostatnich latach mocno rozbudowalo siec autostrad w centrum to Dubaj (2 rownolegle autostrady po 6-11 pasow w kazda strone). Efekt jest taki, ze w godzinach szczytu samochody na wszystkie tych pasach stoja lub poruszaja sie z minimalna predkoscia. Na dluzsza mete jedynym rozwiazaniem jest rozbudowa szybkiej komunikacji zbiorowej w miescie dobrze powiazanej z koleja aglomeracyjna i systemem park&ride + sensowna siec sciezek rowerowych. Dla tych ktorzy nie wierza w transport rowerowy polecam odwiedzic Kopenhage.

Odpowiedz

Marek Gilarski

Piątek, 2 marca 2018, 00:32

@oszołom

Pani oszołom, jest pani na wyższym poziomie wtajemniczenia, dostrzegam to. Pani zamydlenie odszyfrowuję tak: dobrze, jeśli za publiczne pieniądze odbywa się publiczne pranie mózgów, bo to jest pranie mózgu, któremu sama została poddana.

Odpowiedz

Mieszkańcy Mają Dosyć

Czwartek, 1 marca 2018, 23:29

@oszołom

Obecna ekipa tak własnie dyskutuje od 14 lat ... i nadal zamierza do tego sie ograniczyć - "oszołom" odtworzy sobie audycję i posłucha ... uważnie. A fakty są takie że nasze Miasto jest zatkane. I zostało zatkane na przestrzeni ostatnich 14 lat. Tylko , że ci dyskutanci tego nie doświadczają jeżdżąc na kanapach nowych lexus-ów. Jedyne ich "propozycje" to ograniczać, zakazywać ruchu ... innym - dla kolegów zawsze znajdą się "wjazdówki" itp. Rozwoju Miasta brak.

Odpowiedz

oszołom

Czwartek, 1 marca 2018, 20:21

Oczywiście, że wszystkie propozycje są złe, do niczego i w ogóle bez sensu. Jak to w Polszcze. Najlepiej nie dyskutować, nic nie robić, tylko narzekać.

Odpowiedz