|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

KONCERT ABSOLWENTÓW PROGRAMU POMOCY WYBITNIE ZDOLNYM KRAJOWEGO FUNDUSZU NA RZECZ DZIECI 12 stycznia 2019 (sobota), godz. 19.00 Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego

KONCERT ABSOLWENTÓW

PROGRAMU POMOCY WYBITNIE ZDOLNYM

KRAJOWEGO FUNDUSZU NA RZECZ DZIECI

Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego

wstęp wolny

 

program:

 

Jean-Baptiste Barrière – Sonata G-dur na dwie wiolonczele

I Andante

II Adagio

III Allegro Prestissimo

Magdalena Bojanowicz – wiolonczela

Bartosz Koziak – wiolonczela

César Franck - Sonata A-dur na skrzypce i fortepian

I Allegretto ben moderato

II Allegro

III Ben moderato: Recitative-Fantasia

IV Allegretto poco mosso

Małgorzata Wasiucionek – skrzypce

Julia Kociuban – fortepian

 

PRZERWA

Wernisaż prac plastycznych stypendystów Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci:

Miriam Koper, Kaja Świerczewska, Arkadii Martyniuk, Perto Martyniuk, Adam Skrzypiec

 

Maurice Ravel – Sonata skrzypcowa G-dur nr 2

I Allegretto
II Blues: Moderato
III Perpetuum mobile: Allegro

Małgorzata Wasiucionek – skrzypce

Julia Kociuban – fortepian

 

Jacques Offenbach – Duet E-dur op. 54 nr 2

I Allegro

II Andante

III Polonaise

Magdalena Bojanowicz – wiolonczela

Bartosz Koziak – wiolonczela

 

Fryderyk Chopin – Andante Spianato i Wielki Polonez Es-dur op. 22 

Julia Kociuban – fortepian

 

Prowadzenie koncertu: Maria Mach, Dyrektor Biura Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci

Julia Kociuban urodziła się w Krakowie. Ukończyła Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie oraz Universität Mozarteum w Salzburgu, gdzie studiowała pod kierunkiem prof. Piotra Palecznego oraz prof. Pavla Gililova. Oprócz działalności artystycznej prowadzi działalność pedagogiczną wykładając na Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi oraz realizując kursy mistrzowskie w całej Europie. Jej debiutancka płyta „Schumann, Chopin, Bacewicz” została uznana przez krytyków za jeden z najciekawszych polskich pianistycznych debiutów fonograficznych ostatnich lat. Prowadzi ożywioną działalność koncertową. Występowała w największych salach koncertowych w Europie (m.in. Herkulessaal w Monachium, Konzerthaus w Wiedniu, Konzerthaus w Berlinie, Laeiszhalle w Hamburgu), Północnej Ameryce oraz Azji. Była zapraszana na prestiżowe festiwale muzyczne w tym Międzynarodowy Festiwal Pianistyczny w La Roque d’Antheron, Festiwal Pianistyczny Young Euro Classic w Berlinie, Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena w Warszawie, Międzynarodowy Festiwal Chopinowski w Dusznikach Zdroju, Kissinger Sommer w Bad Kissingen. Regularnie koncertuje z towarzyszeniem orkiestr kameralnych i symfonicznych. Współpracowała z wieloma cenionymi dyrygentami w Polsce i za granicą m.in.: Hans Graf, Nemme Järvi, Kristjan Järvi, Lahav Shani, Heribert Beissel, Aziz Shokhakimov, Ken-David Masur, Antoni Wit, Jerzy Maksymiuk, Paweł Przytocki, Marek Pijarowski, Marcin Nałęcz-Niesiołowski, Łukasz Borowicz. Dokonała szeregu nagrań radiowych i telewizyjnych, a także nagrań płytowych m.in. dla wytwórni DUX, Gramola oraz Sony Classical. Była stypendystką Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci w latach 2000-2009.

 

Małgorzata Wasiucionek edukację muzyczną rozpoczęła w Jeleniej Górze pod kierunkiem Ludmiły Sołowiewicz. W 2014 roku z wyróżnieniem ukończyła Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w klasie prof. Romana Lasockiego, studiowała również na Uniwersytecie Mozarteum w Salzburgu w klasie prof. Pierre’a Amoyala. W 2015 roku Kapituła Rektorów UMFC przyznała jej medal „Magna cum laude”. W 2017 uzyskała tytuł doktora sztuk muzycznych, a obecnie pracuje jako adiunkt w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Koncertowała m.in. z orkiestrą Filharmonii Śląskiej, Podkarpackiej, Białostockiej, Zielonogórskiej, z orkiestrą „Amadeus”, Sinfonia Varsovia, Neue Lausitzer Philharmonie w Görlitz, Loh-Orchester Sondershausen, Orkiestrą Symfoniczną Miasta Cottbus, a także z Orkiestrą Miasta Calgary. W 2015 roku występowała z okazji 80-tych urodzin Seiji Ozawy podczas “Seiji Ozawa Matsumoto Festival”. Jest członkiem kwartetu smyczkowego „Messages Quartet”. Jej ostatnie osiągnięcia to: II miejsce na Międzynarodowym Konkursie Solistów Atlantic Coast Festival w Esposende (2016), II miejsce w Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej w Plovdiv (2015), IV miejsce na V Międzynarodowym Konkursie im. T. Wrońskiego na skrzypce solo w Warszawie (2015), III miejsce na XVIII Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. K. Bacewicza w Łodzi (2013), I miejsce i nagroda specjalna za najlepsze wykonanie utworu Zdzisława Szostaka – „Recitativo e berceuse” na IV Międzynarodowym Konkursie im. M. Spisaka  w Dąbrowie Górniczej (2010). Jest laureatką programu „Młoda Polska”, „zDolny Śląsk” oraz innych stypendiów Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Banku Société Générale. Była stypendystką Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci w latach 2003-2008.

 

Magdalena Bojanowicz ukończyła z wyróżnieniem Uniwersytet Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie wiolonczeli Andrzeja Bauera i Bartosza Koziaka oraz Universität der Künste w Berlinie w klasie Jensa Petera Maintza. Jest laureatką Paszportu „Polityki”. Zdobyła I nagrodę na 45. Międzynarodowym Konkursie Jeunesses Musicales w Belgradzie (2015), II nagrodę i dwie nagrody specjalne na VIII Międzynarodowym Konkursie im. W. Lutosławskiego w Warszawie, III nagrodę na I Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. K. Pendereckiego w Krakowie, II nagrodę na 69. Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. L. van Beethovena w Hradec Králové oraz wyróżnienie na 64. Międzynarodowym Konkursie „Praska Wiosna” w Pradze. Swoje umiejętności doskonaliła pod okiem takich artystów jak Julius Berger, Jens Peter Maintz, Kazimierz Michalik, Phillippe Muller, Arto Noras, Claus Reichardt czy Victoria Yagling. W 2009 roku została laureatką stypendium „Młoda Polska”, które pozwoliło na nagranie płyty „Satin” z polską muzyką współczesną w duecie z Maciejem Frąckiewiczem. Jako TWOgether Duo artyści zostali laureatami Paszportu Polityki za „odwagę, ryzyko i konsekwencję. (…) za koncertowe kreacje, pobudzanie naszej wyobraźni i siłę przekonywania” oraz otrzymali nominację do Fryderyków (2013). Występowała m.in. w Zürichu, Londynie i Belgradzie. Jako solistka współpracowała z takimi orkiestrami jak: Filharmonia Narodowa, NOSPR, NFM Orkistra Leopoldinum, Sinfonietta Cracovia, AUKSO, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus, Belgrade Philharmonic Orchestra. Ma na swoim koncie prawykonanie „Koncertu wiolonczelowego” Dariusza Przybylskiego (z NOSPR wydany przez wytwórnię DUX), „Dziennik zapisany w połowie” Aleksandra Nowaka (z AUKSO, NMF) oraz liczne utwory kameralne. W najbliższym sezonie ma powstać dedykowany artystce „Koncert wiolonczelowy” Pawła Szymańskiego oraz „Koncert podwójny” Hanny Kulenty. Była stypendystką Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci w latach 2000-2006.

 

Bartosz Koziak ukończył z odznaczeniem „Magna cum Laude” Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Profesora Kazimierza Michalika i Andrzeja Bauera oraz Conservatoire National Superieur de Musique de Paris w klasie Philippe’a Muller’a. Jest zwycięzcą III Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego im. W. Lutosławskiego w Warszawie (2001), zdobywcą II nagrody na konkursach Isang Yun’a w Tongyeong i Kijowie, laureatem nagrody specjalnej na konkursie „Praska Wiosna”, zdobywcą I nagrody na XI Międzynarodowym Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej w Krakowie. Otrzymał także nagrody na Konkursach im. P. Czajkowskiego w Moskwie oraz ARD w Monachium. W 2003 roku został uhonorowany nagrodą specjalną Fundacji Kultury Polskiej przyznaną przez Ewę Podleś. Występował m.in. w Berlinie, Pradze, Paryżu i Palermo. Jako solista współpracował z takimi orkiestrami jak: Filharmonia Narodowa, NOSPR, Sinfonia Varsovia, Sinfonietta Cracovia, Orchestre Philharmonique de Monte Carlo, Münchener Kammerorchester, Praska Filharmonia, Orkiestrami Radiowymi w Warszawie i Budapeszcie, Narodową Orkiestrą Ukrainy, Młodzieżową Orkiestrą Armenii. Jako kameralista współpracuje m.in. z Kają Danczowską, Elżbietą Stefańską, Anną Marią Staśkiewicz, występuje z pianistami Justyną Danczowską, Marcinem Koziakiem, Radosławem Sobczakiem, Agnieszką Kozło. Współtworzy Warszawską Grupę Wiolonczelową „Cellonet”. Od kilku lat uczestniczy w projektach koncertowych Krzysztofa Pendereckiego. Brał udział w pierwszym nagraniu płytowym „Concerto grosso” pod dyrekcją Kompozytora. W jego dyskografii znajdują się m.in. nagrania II Koncertu wiolonczelowego Grażyny Bacewicz, wyróżnione przez magazyn „Pizzicato” w Luksemburgu, a także, z Justyną Danczowską, utworów na wiolonczelę i fortepian w tym Sonaty „Arpeggione” F. Schuberta i „Märchenbilder” R. Schumanna. Dzięki uprzejmości Kai Danczowskiej gra na XIX-wiecznej kopii instrumentu J. Guadagniniego.

 

 

100%
0%