|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Camille Thomas i jej „Don Kichot” w Filharmonii Krakowskiej - piątek 20 kwietnia o godz. 19.30 i w sobotę 21 kwietnia o godz. 18.00.

Camille Thomas i jej Don Kichot

W obecnym sezonie artystycznym Filharmonia Krakowska stawia na współpracę z artystami, których nie miała dotąd okazji gościć, a których muzyczna kariera rozwija się w błyskawicznym tempie. Niedawno byliśmy świadkami krakowskiego debiutu Martiny Filjak, teraz zaś na filharmonicznej estradzie wystąpi artystka, która jako pierwsza wiolonczelistka w historii podpisała kontrakt z Deutsche Grammophon i odtąd reprezentowana jest przez słynną wytwórnię. Mowa o pochodzącej z Francji Camille Thomas, która wystąpi z towarzyszeniem Orkiestry Filharmonii Krakowskiej w piątek 20 kwietnia o godz. 19.30 i w sobotę 21 kwietnia o godz. 18.00. Koncerty poprowadzi Charles Olivieri-Munroe.

Artystka wykona partię solową w poemacie Don Kichot Richarda Straussa, inspirowanym powieścią Miguela Cervantesa o błędnym rycerzu z La Manchy. Kompozytor na przestrzeni Introdukcji, Tematu i dziesięciu Wariacji za pomocą środków muzycznych w pomysłowy i nierzadko zaskakujący sposób przedstawia przygody Don Kichota (partia wiolonczeli) oraz jego giermka Sancho Pansy (reprezentowanego na przemian przez altówkę, tubę i klarnet basowy). Ten jeden z najoryginalniejszych poematów Straussa, jest odzwierciedleniem mistrzowskiej wyobraźni i nieprzebranej inwencji melodycznej kompozytora. Zanim jednak usłyszymy wspomniane dzieło, zabrzmi Gloria RV 589 Antonia Vivaldiego, napisana dla zespołu sierocińca dziewczęcego Ospedale della Pietà w Wenecji. Niepokorny rudy ksiądz napisał kilka chóralnych Glorii, nie wszystkie jednak zachowały się do naszych czasów. Prezentowana Gloria w tonacji D-dur zyskała swą popularność za sprawą włoskiego kompozytora Alfreda Caselli, dzięki któremu doszło do jej wykonania w 1939 roku w Sienie. Odtąd utwór ten należy jednych z najczęściej wykonanych dzieł wielkiego kompozytora baroku. Podczas koncertów w Filharmonii Krakowskiej, wraz z zespołami instytucji – orkiestrą i chórem, wystąpią w partiach solowych – Marta Boberska (sopran) i Katarzyna Haras (mezzosopran).

Bilety: 50-30 zł
Kasa biletowa:  wt.-pt. godz. 10-14, 15-19,
soboty i święta – godzinę przed koncertem.

Rezerwacja: widownia@filharmonia.krakow.pl
tel. +48 12 429 13 45

 

0%
0%