|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

"Paradoks ul. Konopnickiej"

"To kolejny przykład, kiedy to deweloperzy dyktują układ komunikacyjny a miasto nie daje odporu takim działaniom" - przekonuje w liście do redakcji Radia Kraków nasz słuchacz Bartłomiej.

Fot. pixabay

Piszę do Państwa w kontekście nowych "'błyskotliwych"' zmian w organizacji ruchu na ul. Konopnickiej. W ostatnim czasie pojawiły się tam dwie istotne zmiany, które znacząco pogorszyły i tak już ciężki los kierowców przemierzających tę trasę.

Nowe światła

Pierwszą zmianą było wprowadzenie świateł do nowo budowanego osiedla przy tej ulicy. To kolejny przykład, kiedy to deweloperzy dyktują układ komunikacyjny a miasto nie daje odporu takim działaniom. Ta ulica regularnie korkuje się w kierunku ronda Matecznego - nowe światła pogorszą jedynie tą i tak już opłakaną sytuację. Zupełnie niezrozumiałym (poza oczywiście wygodą mieszkańców wspomnianego osiedla) jest dla mnie konieczność istnienia tych świateł. Wystarczyłby jedynie zjazd z nitki wiodącej do ronda Matecznego i wyjazd na nią. Dla osób, które by chciały przedostać się w kierunku ronda Grunwaldzkiego wystarczyłoby wykonać zawrotkę na rondzie Matecznego. Można też by było wykonać przed rondem pas do zawracania (jest do tego miejsce). W ten sposób układ komunikacyjny nie zostałby znacząco zmieniony. A tak, pod dyktat nowego osiedla muszą tracić czas tysiące kierowców przemierzających tę trasę.

 

Buspas

Kolejna kwestia z cyklu tych już zupełnie nie zrozumiałych, to wyznaczenie buspasa na odcinku do ronda Grunwaldzkiego. Przemieszczam się tym odcinkiem regularnie i z niemałym zdumieniem przyjąłem tę nową organizację. Na tym odcinku nigdy nie zauważyłem sytuacji, aby autobus musiał stać w korku. Aleja od mostu na Wildze rozszerza się do trzech a od hotelu Forum do czterech pasów. Nowa organizacja ruchu oczywiście wydłużyła korki oczekujących na skrajnie lewych dwóch pasach, bo poza samochodami kierującymi się do tunelu, stoją w nich też te, które chcą wjechać na płytę ronda Grunwaldzkiego. Wcześniej te samochody bez problemu korzystały z tego trzeciego pasa, przez co korek do tunelu był zdecydowanie mniejszy. Czarę goryczy przelewa policja, która stoi i wyłapuje samochody jadące tym nowym buspasem. Sami policjanci uważają pomysł tego pasa za nonsensowny, niemniej zostali skierowani do wyłapywania niesfornych kierowców i to niestety robią. Ciężko mi zrozumieć logikę ZIKIT, która stała za takimi działaniami - chętnie bym ją poznał. Czy w ogóle takie działania są szerzej konsultowane, czy tylko ktoś za urzędniczym biurkiem podejmuje takie decyzje bez poznania szerszego kontekstu?

 

Pozdrawiam, 

Bartłomiej

 

Chcesz się podzielić jakąś informacją? Zobaczyłeś coś ciekawego dotyczącego Krakowa, Małopolski i mieszkańców naszego regionu? Tu możesz skorzystać z naszego formularza

Czekamy też na wiadomości na nr 500 202 323 i 4080

100%
0%
WASZE KOMENTARZE

Liczba komentarzy: 10

załamka

Czwartek, 12 lipca 2018, 18:33

Mówimy stanowcze DOŚĆ deweloperce a raczej gangsterce za przyzwoleniem władz miasta Krakowa. I specjalnie nie cieszcie się mieszkańcy z likwidacji ZIKIT. Trochę postraszą wrony się spłoszą tylko potem każda siądzie na innej gałęzi.

Odpowiedz

Terefere

Poniedziałek, 9 lipca 2018, 10:53

Widać, że tylko zdarzało Ci się jeździć komunikacją „zbiorczą”, bo przystanek Osiedle Podwawelskie już prawie od 4 lat nazywa się Ludwinów. I tak, tworzą się tam korki, codziennie, ale w kierunku Ronda Matecznego, a nieszczęsny buspas jest w przeciwnym i jest zupełnie bez sensu.

Odpowiedz

Poniedziałek, 2 lipca 2018, 14:33

zdarzało mi siĘ jeździć autobusem i zawsze od przystanku os. Podwawelskie autobus zaczynał stać w korku. Poniższe komentarze są chyba tylko od osób jeżdżących samochodami. Uważam, że komunikacja zbiorcza powinna mieć priorytet i taki bus pas w tym miejscu to podstawa!

Odpowiedz

Mani

Poniedziałek, 2 lipca 2018, 13:01

100% w punkt!!!!

Odpowiedz

Zy

Poniedziałek, 2 lipca 2018, 10:51

Bartłomieju piszesz prawdę... Pozdrawiam

Odpowiedz

az

Poniedziałek, 2 lipca 2018, 10:39

Zgadzam sie buspas w tym miejscu to nieporozumienie.

Odpowiedz

wp

Poniedziałek, 2 lipca 2018, 09:54

Urzędnik nigdy nie przyzna się do błędu, choć byśmy mieli stać w korkach do końca świata ....

Odpowiedz

X

Niedziela, 1 lipca 2018, 14:13

Na szczęście zikit do likwidacji na prezydenta na taczki

Odpowiedz

Antynet

Piątek, 29 czerwca 2018, 10:27

Całkowicie popieram powyższy tek i chciałbym usłyszeć odpowiedź urzędników, a najlepiej przyznanie się do błędu i doprowadzenie do wycofania zmian, które są faktycznie bezzasadne.

Odpowiedz

antyk

Czwartek, 28 czerwca 2018, 18:12

Pełne poparcie. Ten buspas to całkowity idiotyzm.

Odpowiedz