|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Bezsilność XXL

Maksymalizacja transportu miejskiego w Krakowie miała podnieść komfort poruszania się po mieście. Niestety skutek jest dokładnie odwrotny - pisze pani Małgorzata, słuchaczka Radia Kraków.

Fot. Marek Lasyk

Wszyscy wiemy, że rozkopana do granic możliwości kolej daje się bardzo we znaki pasażerom, do tego stopnia, że niektórzy w żaden sposób nie mogą dojechać do pracy, szkoły czy lekarza. Przez drastyczne ograniczenia pociągów w kursowaniu, notoryczne opóźnienia, żółwie tempo, komunikację zastępczą ludzie dostają choroby psychicznej.

Kraków to bardzo przyjazne miasto, bowiem do miasta samochodem wjeżdżać nie wolno, wszędzie coraz bardziej rozszerzone strefy i kolosalne opłaty za postój sprawiają, że samochody zostawiane są na obrzeżach miasta. Tam np. z Cichego Kącika kursuje jeden jedyny tramwaj nr 20, który po słynnej i jakże głośnej maksymalizacji dostał w prezencie zmianę trasy.

To bezczelność! Pytam dlaczego tak się stało? Dlaczego? Do tej pory jeździł przez Filharmonię, Plac Wszystkich Świętych, Pocztę Główną. Ludzie i dzieci którzy pracują i uczą się na starej trasie nagle stracili środek transportu, co niesie za sobą konieczność przesiadki i zakup biletu miesięcznego na dwie linie. Po co i dla kogo to się robi?

Do tej pory z dzieckiem dojeżdżałam pod szkołę 159 na Pocztę Główną, dziecko bezpiecznie dochodziło pod drzwi szkoły, bez konieczności przechodzenia przez trzy ogromnie ruchliwe, bez sygnalizacji świetlnej, która jest ozdobą, trakcje drogowe i tramwajowe. W tej chwili nie dość, że musi pokonać, ruch na skrzyżowaniu przy Poczcie Głównej, to na Dworcu Głównym musi się przesiąść na tramwaj 24 jeżdżący co 20 minut, lub przejść pod tunel na inny przystanek Dworca Głównego, który skręca na Westerplatte.

Nie wiem czy to jest dla ludzi poprawa, czy raczej strata czasu dla osób, które nagle muszą dwoma tramwajami dojechać do szkoły lub pracy. Tyle lat  tramwaj nr 20 jeździł przez Plac Wszystkich Świętych i nagle nie może! Chyba dla wygody motorniczych ta zmiana nastąpiła, bo na pewno nie dla ludzi. Nie wspominam, że na Basztowej tramwaje nadal jeżdżą jak żółwie, a niby tory po remoncie, to po co był ten remont półroczny?

Kraków to miasto, które jak żadne inne nie liczy się z mieszkańcami. Kochani zapytajcie, dlaczego maksymalizacja utrudnia życie ludziom dokładając do już lata trwającego remontu na kolei?

Małgosia

55%
45%
WASZE KOMENTARZE

Liczba komentarzy: 14

Aga

Piątek, 19 stycznia 2018, 10:12

Likwidacja linii 23 łączącej Bieżanów i Nowy Prokocim z Ruczajem to też kiepski pomysł. Studenci stamtąd i dalej z Wieliczki itp. na Kampus mają o wiele gorszy dojazd. Na 8:00 rano najlepiej jechało się tramwajem. Teraz trzeba będzie odstać swoje w autobusie w korku do Matecznego. Najgorsze jest to, że ten korek jest tak nieprzewidywalny, że czasem zabiera 15 minut, a czasem pół godziny. A kolejną głupotą jest wprowadzenie na Ruczaju nowego tramwaju nr 17 w miejsce 23. Skoro drugi koniec trasy zmienił się z Bieżanowa na Dworzec Towarowy (bo ponoć pętla na Bieżanowie jest za mała), to nie rozumiem dlaczego ten nowy tramwaj jedzie Kapelanką, a nie przez Łagiewniki jak 23. Z Ruczaju do Łagiewnik jeździ tylko 11 (i to bardzo rzadko), a Kapelanką 17, 18 i 52.

Odpowiedz

Czwartek, 18 stycznia 2018, 21:24

Mnie zlikwidowano jedną linię autobusową, a pozostałe jeżdżą stadami.

Odpowiedz

Bożka

Czwartek, 18 stycznia 2018, 15:50

A 139 jeździł co 7 minut a po zmianach co 8 to się nazywa Maksymalizacja transportu miejskiego w Krakowie

Odpowiedz

Monzo

Czwartek, 18 stycznia 2018, 15:24

A ja z maksymalizacji kestem bardzo zadowolony. Wcześniej chcąc jechać do pracy autobusem musiałbym na to poświęcić ok 1,5h. Teraz po zmianach jadę jednym autobusem (114) około 50 min. Przestałem jeździć samochodem :)

Odpowiedz

karolina

Czwartek, 18 stycznia 2018, 11:21

bo chodzi o to,żeby wlaśnie kupować bilet na 2 trasy, wszystkie linie, zamiast na jedną. Komfort, czas dojazdu nie liczą się, bo przecież wszystkie ważniaki, które to wymyśliły i tak jeżdżą slużbowymi limuzynami

Odpowiedz

Marian

Czwartek, 18 stycznia 2018, 08:33

Proponuje przesiąść się na 18 i nie histeryzować... jeździ co 7 minut i nie trzeba łazić po skrzyżowaniach.

Odpowiedz

Michał

Czwartek, 18 stycznia 2018, 08:29

@Adam

Popieram, Radio Kraków bardzo lubi publikację podobną do tej. Czytając to i podobne artykuły ma się wrażenie ,że Kraków jest przeciętnym miastem w Polsce, a chyba to nieprawda ?

Odpowiedz

kraa

Czwartek, 18 stycznia 2018, 00:57

Bo mamy ZIKiT, który już dawno odleciał

Odpowiedz

Środa, 17 stycznia 2018, 22:37

@Adam

zgadzam sie hahah

Odpowiedz

Środa, 17 stycznia 2018, 22:37

@xD

hahahah koszmar, jakies podswiadome podzialy

Odpowiedz

Subiektywnie

Środa, 17 stycznia 2018, 17:54

@Krzysiek

Ja pamiętam jakoś, że 20 jeździła I przed remontem przez wszystkich świętych i nawet rok temu! Specjalnie dla mnie może?

Odpowiedz

Adam

Środa, 17 stycznia 2018, 17:09

I po co publikować listy histeryczek, w dodatku napisane kiepską polszczyzną? Czemu ma to służyć?

Odpowiedz

xD

Środa, 17 stycznia 2018, 17:00

"Ludzie i dzieci" :D

Odpowiedz

Krzysiek

Środa, 17 stycznia 2018, 16:08

Tramwaj linii 20 jeździł przez plac Wszystkich Świętych z powodu remontu ulicy Basztowej, skończono remont i 20 wróciła na starą trasę. Po za tym została wzmocniona jej częstotliwość do 7-8 min zamiast 10, tak samo jak poza szczytem 24 zamiast co 20 minut jeździ co 15.

Odpowiedz