|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Test Radia Kraków. Samochód szybszy o włos z nowego parkingu P+R do centrum Krakowa

Czas przejazdu z parkingu "parkuj i jedź" na krakowskim Kurdwanowie do siedziby Radiu Kraków okazał się... porównywalny. Zarówno samochód jak i autobus komunikacji miejskiej dojechały w niewiele ponad pół godziny. Nasza reporterka jadąca autobusem straciła jednak trochę czasu czekając na przystanku i potem na przejściu dla pieszych. Testerzy Radia Kraków zgodnie jednak przyznali, że spokojnie można wybierać między własnym autem a transportem zbiorowym - przynajmniej jeśli chodzi o dojazd do Alej Trzech Wieszczów.

fot: RK

Podsumowanie Jakuba Kusego (samochód):

1. Cena – Jednorazowy koszt pozostawienia auta na P&R to 10 złotych, za tę kwotę możemy podróżować miejską komunikacją przez cały dzień. Za pozostawienia samochodu w strefie zapłacimy 16,60, licząc od godziny 10.00 do 16.00. Zakładając oczywiście, że skończymy punktualnie i samochód zaparkujemy tuż pod pracą. Jeśli nie to, koszty wzrosną. Kupując kartę na wszystkie linie za 89 złotych, dzień postoju i dojazd kosztuje nas 3,56 złotego. To taniej niż jednorazowy bilet na komunikację miejską. 

2. Szybkość dojazdu – Na tej trasie liczne postoje, na skrzyżowaniu Nowosądeckiej i Wielickiej, na Kamieńskiego i w rejonie Ronda Grunwaldzkiego. By zaparkować w centrum musimy tez kluczyć po jednokierunkowych uliczkach, co dodatkowo zabiera nam czas. 

3. Wygoda – Tu bezapelacyjnie wygrywa samochód. Ciepło, wygodnie, sporym plusem jest możliwość zmiany trasy, gdy nawigacja wskaże nam szybszą drogę. 
 

Podsumowanie Martyny Masztalerz (autobus):

Czas przejazdu samochodu i autobusu był praktycznie taki sami. Ja z Kurdwanowa jechałam do Radia Kraków 33 minuty, Kuba - 34. Poślizg, który pozbawił mnie wygranej, spowodowany był czerwonym światłem na przejściu dla pieszych przy alei Słowackiego i opóźnieniem autobusu. Najdłużej staliśmy w korku na Kamieńskiego, tam straciliśmy około sześciu minut.

Jeśli chodzi o wygodę przejazdu, wszystko zależy od tego, czy uda nam się zająć miejsce siedzące. Tłok w godzinach porannego szczytu w autobusie jest dosyć spory, ale dobra muzyka w słuchawkach rekompensuje niedogodności.

Pamiętajmy też, że posiadacze biletu miesięcznego mogą na parkingach typu Park&Ride zostawiać samochód za darmo. To działa również w drugą stronę - na bilecie parkingowym za 10 złotych możemy jeździć komunikacją miejską przez cały dzień.

Słowem - mamy wybór. Autobus jednak wydaje się lepszym rozwiązaniem, gdy korki są naprawdę duże (dzisiaj akurat na Alejach czy ulicy Marii Konopnickiej nie było wielkich problemów). W środku możemy poczytać książkę.

 


Relacja na żywo:

6.53 - Nasi testerzy w osobach Jakuba Kusego i Martyny Masztalerz są już na miejscu. Start z parkingu Park&Ride w Kurdwanowie. Kto pierwszy dojedzie do siedziby Radia Kraków? Tego dowiemy się pewnie w okolicach godziny 8.00!

7.00 - Martyna Masztalerz pojedzie komunikacją miejską. Teoretycznie najszybciej będzie autobusem 179, który odjeżdża o 7.12. Kuba Kusy pojedzie samochodem, dlatego nie musi się przejmować godzinami odjazdu. Teoretycznie powinien jechać około 20 minut, ale nie w korkach... Jak będzie? Zobaczymy!

7.08 - Nastroje na starcie były przyjacielskie, ale na trasie nie będzie przepuszczania się. Chyba że Martyna w autobusie będzie buspasem mijała Kubę stojącego w korku.

7.10 - Na razie pusto. Ciekawe jak długo...

7.12 - Kuba już jedzie, Martyna jeszcze czeka i proponuje mały zakładzik. Ciekawe czy kierowca podejmie wyzwanie.

7.14 - Zgodnie z przewidywaniami, korki za chwilę dopadną Kubę Kusego. Życzymy mu cierpliwości, przynajmniej może posłuchać sobie Radia Krakó w spokoju.

7.16 - Autobus nadjechał. Teraz można spokojnie jechać do Radia Kraków!

7.24 - Koreczek do ronda Matecznego. Tutaj autobus faktycznie też postoi, ale już zaraz za rondem wjedzie na buspas!

7.28 - Jak widać na załączonym obrazku, za rondem Matecznego nie jest aż tak źle.

7.30 - Martyna jest nieco za Kubą, ale teraz to ona zyska przewagę w postaci buspasu!

7.33 - Autobus spokojnie jedzie. A samochód?

 

7.38 - Autobus chyba zyskuje przewagę.

 

7.39 - Jednak nie! To zaskoczenie!

 

7.43 - Martyna jest już prawie na miejscu!

 

7.43 - Jednak to Kuba wygrał. Samochód okazał się szybszy o włos!

7.44

 

 


Kraków w końcu przyspieszył z parkingami "parkuj i jedź". W ciągu ostatnich dwóch miesięcy uruchomiono dwa (choć trzeba przyznać - z opóźnieniem, ale lepiej późno, niż wcale), a budowa kolejnego ma ruszyć w tym roku. Kierowcy zdążyli się już przyzwyczaić i zaznajomić z faktem, że można korzystać z placów przy pętlach w Kurdwanowie i Bieżanowie. Pora przekonać się jak to działa.

Jak zwykle zdajemy sobie sprawę, że nasze testy nie są w stu procentach miarodajne. W przypadku parkingów "parkuj i jedź" w grę może wchodzić choćby miejsce, z którego dojeżdżamy. Warto jednak sprawdzić choćby to, jak długi czas zajmuje podróż samochodem, a jak długo jedzie się tramwajem. I czy pod tym względem komunikacja miejska "się opłaca".

Z dwóch parkingów wybraliśmy ten na Kurdwanowie - z tego względu, że jest większy (może pomieścić 167 aut, zaś ten w Bieżanowie - 110). Zostawiliśmy tam auto i wybraliśmy autobus. Drugi z naszych reporterów zaufał własnym czterem kółkom. Wszyscy starali się dojechać do pracy, do naszej redakcji przy Alei Słowackiego.

 

 


RK

59%
41%
WASZE KOMENTARZE

Liczba komentarzy: 19

tylko pytam

Wtorek, 6 lutego 2018, 17:40

Dlaczego reporter jadący autem wybrał trasę przez ulicę Nowosądecką? Dlaczego nie pojechał trasą autobusu (krótszą)?

Odpowiedz

WP

Wtorek, 6 lutego 2018, 13:58

jakoś dziwnie nikt się nie zapytał dlaczego koszt przejazdu własnym samochodem jest taki sam jak komunikacją miejską gdzie jeden kierowca / motorniczy wiezie "ze setkę" pasażerów ? To jest parodia a nie komunikacja miejska

Odpowiedz

Olle

Poniedziałek, 5 lutego 2018, 21:35

Jeżdżę tą

Odpowiedz

Heh

Poniedziałek, 5 lutego 2018, 18:22

Mogli wybrac start z typowego mieszkania 500m od przystanku w randomowej porze. Wtedy czas oczekiwania na autobus, dodatkowo dojscia do i z przystanku i by sie okazalo ze jest 2x wolniej.

Odpowiedz

krak

Poniedziałek, 5 lutego 2018, 18:17

Trzeba by lepiej skomunikować Kurdwanów. Może linia autobusowa przez Turowicza + buspas? Wtedy opłacałoby się jechać MPK.

Odpowiedz

megas

Poniedziałek, 5 lutego 2018, 14:36

@KRA, KWI, KMY

O, to, to!!!

Odpowiedz

adam

Poniedziałek, 5 lutego 2018, 13:58

czemu redaktor jechał autem drogą okrężną przez Nowosądecką??? z Kurdwanowa jedzie się prosto do centrum tą biedaautostradą Turowicza!!! w takim przypadku samochód wręcz zdeklasowałby komunikację miejską.

Odpowiedz

krakus

Poniedziałek, 5 lutego 2018, 13:49

chyba raczej nikt przy zdrowych zmysłach nie zostawi na Kurdwanowie samochodu, po to by przesiąść się do powolnego i zatłoczonego tramwaju czy autobusu. Tym bardziej, że na wprost jest biedaautostrada Turowicza do samego centrum

Odpowiedz

KRA, KWI, KMY

Poniedziałek, 5 lutego 2018, 11:19

Reporter jadący samochodem wjechał na radiowy parking i nie musiał szukać miejsca do parkowania, nie tracił czasu na kupowanie biletu, albo - jak to najczęściej bywa - na upychanie się bez płacenia na osiedlowych uliczkach i podwórkach, albo na trawnikach i zakazie postoju, gdzie kontrolerzy strefy sprawdzić nie mogą. Polaczek cwaniaczek zawsze górą.

Odpowiedz

Terefere

Poniedziałek, 5 lutego 2018, 11:13

Błędne założenie już na starcie. Z P&R raczej korzystają osoby przyjeżdżające spoza Miasta lub przynajmniej z jego obrzeży. Test powinien zacząć się na najbliższym dużym skrzyżowaniu, skąd jeden kierowca pojechałby pod Radio Kraków, a drugi zboczył z trasy, zaparkował i przesiadł się na autobus. Kilka minut w plecy, uwzględniając nawet, że idealnie trafi w godzinę odjazdu autobusu i nie będzie musiał czekać na następny. Komunikacja zwykle nie jest i raczej nie będzie powszechną alternatywą pod względem czasu dojazdu. Jest alternatywą w kwestii problemów z miejscami parkingowymi, wygody (dla mnie akurat autobus i tramwaj są "wygodniejsze", bo tam nie traci się czasu, można poczytać w drodze do pracy), ale i tak zazwyczaj jeżdżę do pracy na rowerze.

Odpowiedz

rex

Poniedziałek, 5 lutego 2018, 10:21

Brakuje Bus pasów dla autobusów aby nie stały w korkuz innymi autami w przeciwnym razie zawsze czasy będą podobne

Odpowiedz

olo

Poniedziałek, 5 lutego 2018, 10:05

Test powinien tak wyglądać: Rusza samochód i rusza autobus i mierzymy czas.

Odpowiedz

lol

Poniedziałek, 5 lutego 2018, 08:50

@kraki Jak niby Radio Kraków przyczynia się do smogu? Przecież wynik testu to zachęta, skoro w porównywalnie szybki czas możemy do centrum miasta dojechać komunikacją. Do smogu przyczynią się ci, którzy uparcie zostaną w swoich blachowozodieslosmrodach!

Odpowiedz

kraki

Poniedziałek, 5 lutego 2018, 08:22

Kolejny raz powtarzam że te testy są głupie a Radio kraków przyczynia się nimi tylko do smogu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 1 min. szybciej i tyle halo. A koszty ekonomiczne, środowiskowe? Ale ważne żeby promować głupotę

Odpowiedz

nowohucianin

Poniedziałek, 5 lutego 2018, 08:20

@Jacek

Racja

Odpowiedz

Wacek

Niedziela, 4 lutego 2018, 22:34

a rowerem nie próbujecie? w Krakowie podobno jest cudowna infrastruktura dla rowerów...

Odpowiedz

Słuchacz

Niedziela, 4 lutego 2018, 20:31

Do tego testu trzebało dać również P&R Bieżanów.

Odpowiedz

Niedziela, 4 lutego 2018, 20:31

to je racja

Odpowiedz

Jacek

Niedziela, 4 lutego 2018, 20:27

A po co robić takie idiotyczne testy, skoro wiadomo, że samochodem dojedziemy szybciej. Idea P&R nie polega na szybszym dotarciu na miejsce, tylko na tym, żeby nie wjeżdżać samochodem do centrum poza tym ten test nie uwzględnia szukania miejsca do zaparkowania. Jeżeli zamierzacie zniechęcać ludzi do korzystania z P&R, to z pewnością się uda.

Odpowiedz