Jak podkreślił Ireneusz Łuczak, prezes EC Engineering, pantograf 160 EC był pierwszym zaprojektowanym i wyprodukowanym w Polsce po blisko 25-letniej przerwie takim urządzeniem. „To nasz pierwszy projekt z całej gamy produktów służących do ładowania prądu w różnego typu pojazdach transportu publicznego” - zaznaczył.

Prezes podkreślił, że krakowska firma w dalszym ciągu jest jedynym polskim producentem pantografów kolejowych.

Produkcję 160 EC uruchomiono w 2010 roku i do tej pory sprzedano tysiąc egzemplarzy tego urządzenia. Odbieraki zamontowane są m.in.: na pociągach kolei regionalnych na Dolnym i Górnym Śląsku oraz na Mazowszu, użytkuje je także PKP Cargo, Warszawska Kolej Dojazdowa oraz nowosądecki producent pociągów firma Newag, która montuje je np. w pociągach Impuls. Tysięczny egzemplarz trafił do Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego w Mińsku Mazowieckim.

Pantograf połówkowy służy do obsługi pociągów do maksymalnej prędkości 160 km/h. Przystosowany jest do pracy w temperaturach od -30 do +40°C.

EC Engineering produkuje także pantograf kolejowy 200 EC, przeznaczony do eksploatacji przy prędkości do 200 km/h. Jest też producentem innowacyjnego pantografu tramwajowego 120 EC, w budowie którego wykorzystano lekkie stopy aluminiowe. Gamę produktów uzupełnia nowoczesna ładowarka dla autobusów elektrycznych, która pozwala szybko i efektywnie doładowywać baterie autobusów na pętlach i przystankach.


 

PAP/wm