Poniedziałek, 19 marca 2018, 11:33
Fot. M. Lasyk
W "Pytaniach o Małopolskę" rozmawialiśmy o obecnej kondycji poszczególnych subregionów Małopolski - największych osiągnięciach ostatnich lat, wizjach przyszłości, ale także o problemach, z którymi wszyscy spotykamy się na co dzień.
Punkty debaty:
W studiu im. Romany Bobrowskiej zebrali się przedstawiciele władz regionu i eksperci:
Jacek Krupa - marszałek województwa małopolskiego
Bogusław Król - wójt Zielonek
Witold Słomka - burmistrz Świątnik Górnych
prof. Łukasz Mamica - wydział Gospodarki i Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego
dr Aleksandra Faron - Zakład Systemów Transportowych Politechniki Krakowskiej
dr Janusz Jeżak - Prezes Instytutu Ekonomiki Przestrzeni w Krakowie, kierownik Zakładu Procesów Urbanizacji Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach.
Wspólnie z zaproszonymi gośćmi, mieszkańcami Krakowa i Małopolski podsumowaliśmy najważniejsze sprawy z życia społecznego i gospodarczego, a także wyznaczyliśmy cele i kierunki na przyszłość.
Oglądaj:
Liczba komentarzy: 7
Środa, 28 marca 2018, 22:09
@Lol
Przy wyczynach niedorozwiniętych urzędników z zikitu nigdy nie dojdziemy do szybkiego i komfortowego przemieszczania się po Krakowie , czy to komunikacją miejską czy samochodem !
Odpowiedz
Środa, 28 marca 2018, 10:09
Ale glupoty gadaja. Jak krakow nie bedzie koncentrowal regionu nie bedzie duzym globalnum miastem stolica nie tylko malopolski ale i podkarpacoa swietokrzyskiego, slaska. Z metrem, koncentracja kapitalu ludzkiego, firm i biznesu. To oznacza upadek regionu bo ludzie uciekna do Warszawy. Silny Krakow to opcja posiadania silnej stolic 70km od miejscowosci, slaby Krakow oznacza slaby region i silna Warszaer i ucieczke nie 70km gdzie mlodzi moga wrocic na swieta do rodzinnej wioski w 45min pociagiem czy autem tylko ucieczke do warszawy 350km i zero oplacalnosci odwiedzenia seniorow na wsiach czylu relokacja rowniez seniorow.
Odpowiedz
Środa, 28 marca 2018, 08:12
Kraków, Kraków i jeszcze raz Kraków. Trochę o Sączu. ZERO O TARNOWIE.
Odpowiedz
Wtorek, 27 marca 2018, 12:47
A co z połączeniami kolejowymi międzynarodowymi że Słowacją i Węgrami ?? Mamy korytarz na Słowację gotowy przez Muszynę i Leluchów do Presova i dalej Kosice i na Węgry do Budapesztu. Pytanie brzmi na co Koleje Małopolskie oraz PolRegio czekacie ?? Aż przyjedzie prywatny przewoźnik i zagarnie wszystko ?? A wtedy będziecie płakać że obcy kapitał przychodzi i zabiera....
Odpowiedz
Wtorek, 27 marca 2018, 12:44
Kto straci ?? Stracą takie miasta jak Nowy Sącz , Muszyna , Krynica ta wymienione miasta już stały się ofiarami budowania aglomeracji Krakowskiej. Kiedy tam poprawią kolej ?? Wczoraj podczas prób z Nowego Sącza do Muszyny pociąg Impuls przejechał ten odcinek w 45 minut czy nie można by tak puścić takiego pociągu na sezon narciarski czy letni ??
Odpowiedz
Wtorek, 27 marca 2018, 11:12
Czas utworzyc w krakowie muzeum gier wideo, grafiki komputerowej, i designu. Co by to zachecalo mlode osoby zwlaszcza kobiety do uczestneczenia w produkcji gier wideo, i szerokim przemysle aplikacji wykorzystujacych zaawansowana grafike 3d.
Odpowiedz
Czwartek, 22 marca 2018, 06:42
Jak kolej moze byc metrem co ktos takie bujdy opowiada. Glowna cecha metra jest wysoka czestotliwosc kursowania 3-5 min. Linie kolejowe nie zapewniaja takiej przepustowosci. Kolejna cecha jest pewnosc czasu przejazdu, na koleji jak sie IC spozni to osobowka go przepuszcza. No i ostatnie w Krakowie mamy jedna Linie kolejowa z Bronowic do Biezanowa i druga z Gorki Narodowej do Lagiewnik i to wszystko. A Krakow rozciaga sie glownie z Nowej Huty/ Czyzyn w kierunku Bronowic i tam nie ma zadnych lini kolejowych. Linia Metra to koniecznosc. To samo linia metra na ruczaj z Krowodrzy gorki. Teraz z autobusami 194 sa takie jaja ze hej zaladowane nie da sie wsiasc niepunktualne, jezdza jak chca itd.
Odpowiedz