W przypadku zawarcia umowy np. na pokazie czy prezentacji, które handlowcy organizują dla seniorów w restauracjach czy specjalnie wynajmowanych salach, mamy do czynienia z tzw. umową zawartą poza siedzibą przedsiębiorcy. W takiej sytuacji każdemu konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy bez konsekwencji w terminie do 14 dni od jej zawarcia. Nie trzeba przy tym podawać przyczyn rezygnacji. Ważne, aby rezygnację z umowy przesłać do siedziby przedsiębiorcy - dla celów dowodowych najlepiej listem poleconym i za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Jeśli przedmiotem umowy był zakup rzeczy, należy je odesłać do przedsiębiorcy na własny koszt.

W razie jakichkolwiek wątpliwości, warto skontaktować się z rzecznikiem konsumentów. Takie biuro powinno działać w siedzibie każdego powiatu w Polsce. W Krakowie konsumentów przyjmują pracownicy Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów w siedzibie przy Al. Powstania Warszawskiego 10, Centrum Administracyjne, parter, box 49,  Biuro Prawne Miejskiego Rzecznika Konsumentów, bez konieczności wcześniejszego umawiania się od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7:30 do 15:30, tel. 12 616 92 31 lub 12 616 92 32. Więcej informacji można znaleźć TUTAJ (BIP Urzędu Miasta Krakowa).

Informacje można także uzyskać telefonicznie, kontaktując się z ogólnopolską INFOLINIĄ KONSUMENCKĄ, czynną od poniedziałku do piątku, od 8:00 do 18:00 pod numerami: 801 420 220 lub 22 290 89 16 (opłata wg taryfy operatora). Infolinia prowadzona jest przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich i Fundację Konsumentów.

Pomocą w sprawach konsumenckich służą także eksperci Federacji Konsumentów w oddziałach na terenie całego kraju. Listę adresów można znaleźć TUTAJ. Porady dla konsumentów można znaleźć także na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.